Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Omega mastné kyseliny

Omega mastné kyseliny

Omega mastné kyseliny jsou základní složkou ,,zdravých“ tuků a pomáhají zlepšovat funkci mozku, upravují krevní tlak i cholesterol či podporují imunitu. Patří mezi základní živiny, a proto je nezbytné doplňovat je vhodnou formou stravy nebo pomocí suplementů.

ukázat více

Omega mastné kyseliny se dělí na polynenasycené esenciální omega-3 a omega-6, které si tělo nedokáže vytvořit samo a mononasycenou omega-9 mastnou kyselinu. Ta se nejběžněji vyskytuje ve stravě a nepatří mezi esenciální aminokyseliny, protože její syntéza probíhá v lidském těle.

      

Výhody omega 3-6-9 mastných kyselin

Je velké množství důvodů proč je potřeba a přímo nezbytné dbát na doplňování omega mastných kyselin. Prohlédněte si ty nejdůležitější a nejvíce zdraví prospěšné:

  • zlepšují funkčnost mozku
  • upravují krevní tlak a cholesterol
  • podporují imunitní systém
  • mají pozitivní vliv na autoimunitní onemocnění
  • působí protizánětlivě a zabraňují vzniku infekcí
  • snižují riziko vzniku aterosklerózy
  • jsou účinnou prevencí proti infarktu
  • zpomalují proces stárnutí
  • příznivě působí při neurologických a psychiatrických onemocněních
  • snižují riziko cukrovky
  • pomáhají při psoriáze
  • chrání DNA před UV zářením, čímž snižují perspektivu rakoviny kůže
  • zmenšují riziko předčasného porodu
  • zmírňují pocit stresu a agresi u dětí i dospělých
  • zlepšují průběh bolestivé menstruace
  • slouží k regeneraci svalů
  • zvyšují fyzický výkon a vytrvalost

    

Zdroje omega mastných kyselin

Mezi přirozené zdroje omega-9 patří rostlinné oleje - hlavně olivový a řepkový olej. S nedostatkem omega-9 mastných kyselin se nesetkáváme často, protože jsou bohatě obsaženy v běžné stravě a zároveň si je tělo dokáže vytvářet samo. 

 

Omega-6 mastné kyseliny jsou součástí semínek dýně a slunečnice, také ve vlašských ořechách a sójových bobech, v řepce, kukuřici či arašídech.

 

Pokud hovoříme o omega-3 mastných kyselinách, nemůžeme vynechat jejich členění na ALA (alfa-linolenová kyselina), DHA (dokosahexaenová kyselina) a EPA (eikosapentaenová kyselina). Důležité je přijímat kombinaci všech tří ALA + DHA + EPA, přičemž každá z nich je dostupná v jiné potravině.

 

Kyselinu ALA získáme z lněného oleje, semínek dýně, vlašských ořechů a v malém množství i ze sóji, olivového oleje či pšeničných klíčků.

 

Zdrojem EPA a DHA je tuk z rybího masa. Z mořských ryb zejména tuňák, makrela, sleď, sardinka, losos, ančovičky. Ze sladkovodních to jsou úhoř, peleď, lipan, pstruh, sumec a kapr. Nahradit se dají i formou rybího oleje.

 

Obvykle je nedostatkovým prvkem v organismu právě kombinace omega-3 mastných kyselin. Zatímco někdo přijímá v dostatečném množství ze stravy ALA, chybí mu EPA a DHA, protože nekonzumuje ryby. V takovém případě doporučujeme doplnit omega-3 formou tablet nebo v tekuté formě jako rybí olej.

     

Kdy sáhnout po suplementech omega mastných kyselin

Podle odborníků bychom měli zařadit ryby do jídelníčku 2-krát týdně, abychom získali potřebné množství omega-3 mastných kyselin a zároveň snížili riziko mozkově-cévních poruch až o 6%.

 

Specifická vůně a chuť ryb, alergie či životní styl však většině lidí brání konzumovat ryby v takovém množství. Češi obecně konzumují velmi málo ryb. Pouze 18% Čechů si dopřeje ryby alespoň jednou za týden, přičemž evropský průměr je až 42%. Rizikovými skupinami jsou zejména děti, těhotné a kojící ženy, vegani a senioři, kteří by měli sáhnout po doplňcích stravy s obsahem omega mastných kyselin[1]

 

Doporučené dávkování omega mastných kyselin

Příznivého účinku dosáhnete při denním příjmu 250 mg EPA a DHA. Omega mastné kyseliny doporučujeme kombinovat s užíváním vitamínu B, který zvyšuje jejich efekt.

   

Více informací o omega mastných kyselinách najdete i ve článku Omega-3 mastné kyseliny: konzumujete jich dostatek a ve správném poměru k omega-6?

skrýt popis
Nastavit vzestupně
na stránce
Zobrazení Mřížka Seznam

9 položek

Cena od - do
Možnosti nákupu
Výrobce
Balení
  1. Omega 3 - Gym Beam
    Hodnocení:
    Recenze: 99% (19)
    Aktuální cena od  136 Kč
  2. Omega 3-6-9 - GymBeam
    Hodnocení:
    Recenze: 100% (5)
    Aktuální cena   169 Kč
  3. Vitamín Omega 3 K2 + D3 30 kaps - All Nutrition
    Hodnocení:
    Recenze: 80% (1)
    Aktuální cena   139 Kč
  4. OMEGA 3 100 kaps - Scitec nutrition
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
    Aktuální cena   249 Kč
  5. Fish Oil 90 kaps - MusclePharm
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
    Není skladem
  6. Bio Naklíčené lněné semínko 200 g – PurYa!
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
    Není skladem
  7. Premium Omega 3 250 ml - GymBeam
    Hodnocení:
    Recenze: 100% (5)
    Není skladem
  8. Fish Oil DNA 100 kaps - BSN
    Hodnocení:
    Recenze: 80% (1)
    Není skladem
  9. Ala - Scitec Nutrition
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
    Není skladem
Show more products
Nastavit vzestupně
na stránce
Zobrazení Mřížka Seznam

9 položek