Omega mastné kyseliny

 

Omega-3 mastné kyseliny jsou pro člověka esenciální, a tedy si jejich organismus nedokáže sám syntetizovat, proto je třeba je přijímat v potravě nebo formou doplňků. Omega-3 má řadu funkcí jako antioxidační vlastnosti, zlepšování funkce mozku, stavu pozornosti, paměti, ale i protizánětlivé vlastnosti, snižování hladiny cholesterolu, udržovat tlak a předcházet cukrovce. Jsou důležitým doplňkem, protože jejich nedostatek může mít škodlivé následky.

čítať ďalej

Při pozorování některých národů, například Eskymáci, kteří konzumují zvýšenou míru rybího masa, se zjistilo, že některá onemocnění, např. infarkt myokardu, arterioskleróza, se vyskytují v daleko menším počtu než u evropské populace. Také Eskymáci konzumují velmi malé množství sacharidů, ale vysoké množství bílkovin a tuků. Právě omega-3 mastné kyseliny jsou důležité při tvorbě takzvaného prostaglandinu, látky podobné hormonů, která reguluje rozšiřování cév, ovlivňuje zánětlivé reakce a další procesy. Pokud se tyto prostaglandiny tvoří z omega-6 mastných kyselin, jsou velmi agresivní a jejich účinky nejsou dostatečně. Naopak, pokud se prostaglandiny tvoří z omega-3 mastných kyselin, jsou méně agresivní a mají o mnoho silnější příznivé účinky.

Omega-3 spolu s omega-6 mastnými kyselinami patří do skupiny polynenasycených tuků, a jsou esenciální, což znamená, že tělo je nemůže samo syntetizovat, a proto se musí do těla dostávat prostřednictvím stravy. Číslovka v názvu kyseliny určuje, kde v řetězci mastné kyseliny se nachází první dvojitá uhlíková vazba. Omega-3 mastné kyseliny, které se nacházejí zejména v tělech studenovodních ryb, jsou v naší stravě přijímány v podstatně menším, nedostatečném množství.

 

Zdroje omega-3 mastných kyselin:

• sardinky, makrela, losos, sleď
• lněná semínka
• vlašské ořechy
• sója - řepka

 

Omega-3 mastné kyseliny a jejich výhody

• zlepšují aktivitu srdce a snižuje riziko srdečně-cévních onemocnění,
• snižují riziko cukrovky,
• upravují krevní tlak a cholesterol v krvi,
• podporují imunitní systém,
• zlepšují funkci mozku a snižuje riziko demence,
• u dětí zmírňují symptomy poruchy pozornosti s hyperaktivitou,
• léčí depresi a bipolární afektivní poruchu,
• zlepšují stav a snižuje depresivní symptomy degenerativních onemocnění (Parkinson),
• snižují risk předčasného porodu, prodlužuje těhotenství o několik dní a tak zvyšuje zdraví novorozenců,
• chrání DNA před poškozením UV zářením a snižuje riziko rakoviny,
• snižují symptomy systémového lupusu až o 50 %,
• po fyzické zátěži zvyšují produkci oxidu dusnatého (NO), čímž zrychluje regeneraci ATP, zlepšuje fyzický výkon a vytrvalost a zrychluje regeneraci svalů,
• nedostatek DHA způsobuje stres a fyzickou agresi, a tedy suplementace rybího oleje snižuje stres, i fyzickou agresi u dospělých, i u dětí,
• snižují riziko mozkového infarktu, zejména u starších lidí,
• snižují hladinu triglyceridů v krvi.

 

Suplementace omega-3 mastných kyselin je velmi důležitá pro každého, kdo pravidelně nekonzumuje ryby. Lidé, kteří konzumují alespoň 1 porci ryby denně, nepotřebují suplementovat omega-3.

schovať popis
na stránku
položek: 12
Animal Omega 30 sáčků - Universal Nutrition

989,00 Kč

859

Fish Oil 90 kaps - MusclePharm

499,00 Kč

389

OMEGA 3 100 kaps - Scitec nutrition

389,00 Kč

239

Fish Oil 100 kaps - Optimum Nutrition

469,00 Kč

379

na stránku
položek: 12
Kategorie
Výrobce+
Balení+
Příchuť+
Cena
Kč108
Kč852
//Asynchronous click tracking code