BCAA

 

BCAA

BCAA

BCAA jsou aminokyseliny s rozvětveným řetězcem, přesněji leucin, isoleucin a valin. Představují okamžitý zdroj energie, právě proto, že jsou využitelné přímo z krevního oběhu, odkud přecházejí do svalových buněk, a zvětšují jejich objem. BCAA jsou aminokyseliny metabolizovány ve svalech spíše než v pečení a jejich největší výhodou je schopnost podporovat regeneraci i po nejnáročnější trénincích. Představují nejdůležitější anabolické a antikatabolické esenciální aminokyseliny. Zajišťují syntézu proteinů při růstu svalové hmoty a při regeneraci svalové tkáně. Chcete-li vědět více o správném načasování výživových doplňků, přečtěte si článek Timing a správné načasování užívání výživových doplňků.

ukázat více

BCAA jsou nezbytné a nenahraditelné hlavně tehdy, když se tělo dostává do kritických situaci, jako je například dieta s nízkým obsahem sacharidů v kombinaci s náročnými tréninky. Při redukčních dietách ho doporučujeme kombinovat se spalovačem tuku, například s karnitinem, který se stará o spalování a BCAA zatím chrání svalovou hmotu.

 

Účinky BCAA

• zvyšuje kvalitu a množství svalové hmoty
• obnovuje sílu a urychluje regeneraci
• zabraňuje katabolickým procesům
• reguluje hladinu cukru v krvi
• podporuje novotvorbu svalové hmoty
• chrání svalovou hmotu před poškozením během náročného fyzického výkonu
• chrání svalovou hmotu před devastací v průběhu snižování hmotnosti
• poskytuje dostatek volných větvených aminokyselin pro tvrdý trénink
• zvyšuje absolutní sílu
• spaluje tuk a redukuje nadváhu

 

BCAA jsou dostupné ve všech formách, a to v práškové a tekuté formě, v tabletách, tekutých kapslích i želatinových kapslích. Trh nabízí různé poměry BCAA, jako například 2:1:1 nebo 4:1:1, kde tato čísla představují poměr jednotlivých složek, a tedy leucin: isoleucin: valin. Poměr 4:1:1 se používá spíše pro tvorbu nové svalové hmoty a 2:1:1 pro podporu regenerace. Toto dávkování je však diskutabilní a většina názorů se ztotožňuje pouze s poměrem 2:1:1, a ne více.

 

BCAA- L-leucin, L-valin A L-isoleucin

BCAA jsou větvené aminokyseliny L-leucin, L-valin a L-isoleucin, které patří mezi esenciální aminokyseliny, to znamená, že si je lidské tělo nedokáže vyprodukovat samo, a tvoří třetinu svalových bílkovin. Během jakékoliv fyzické zátěže, ať už je to aerobní nebo anaerobní trénink, dochází ke ztrátám BCAA, čehož následkem je devastace aktivní svalové hmoty. Přijímáním BCAA jako výživového doplňky v období před fyzickou aktivitou chrání svalovou hmotu před devastací.

Leucin

  • Větvená aminokyselina, kterou tělo nedokáže samo syntetizovat z dostupných zdrojů, proto je třeba ji doplňovat ze stravy.
  • Účastní se při snižování zvýšené hladiny cukru v krvi a pomáhá při produkci růstového hormonu.
  • Ve spojení s dalšími dvěma BCAA chrání svaly.
  • Představuje okamžitý zdroj energie.
  • Podporuje hojení kostí, kůže a svalové tkáně.
  • Nachází se v mase, ořeších, fazolích, neloupané rýži, sójové mouce a celozrnných výrobcích.


Isoleucin

  • Větvená aminokyselina, kterou tělo není schopno samo syntetizovat z dostupných zdrojů, a proto ji musíme přijímat z potravy.
  • Posiluje a upravuje hladinu cukru v krvi a energetickou úroveň.
  • Je nezbytný pro tvorbu hemoglobinu.
  • Spolu s leucinem a valin představuje bleskový zdroj energie, zlepšuje vytrvalost, pomáhá při hojení a regeneraci svalových tkání.
  • Isoleucin se nachází v kuřecím mase, vejcích, rybách, mandlích, kešu oříšcích, v cizrně, čočce, sójové bílkovině a ve většině semen.


Valin

  • Je třetí větvená aminokyselina, kterou tělo není schopno samo syntetizovat z dostupných zdrojů, a proto ji musíme přijímat z potravy.
  • Pomáhá při obnově tkání a udržuje správnou rovnováhu dusíku v těle.
  • Pomáhá při léčbě onemocnění jater a žlučníku.
  • Podporuje při nápravě výrazného nedostatku aminokyselin, který může mít za následek drogovou závislost.
  • Valin se nachází v mase houbách, burských oříšcích, v mléčných produktech, obilovinách a sójové bílkovině.

 

Dávkování BCAA

Nejčastěji se uvádí, že BCAA je doporučené dávkovat 5 g před a 5 g po tréninku, bez ohledu na to, zda se jedná o silový nebo vytrvalostní trénink.

skrýt popis
Nastavit sestupně
na stránce
Zobrazení Mřížka Seznam

Produkty 1-9 z 48

  1. BCAA 1500 + Lysin 300 tab - Gym Beam
    Hodnocení:
    Recenze: 95% (31)
      469,00 Kč
  2. Bcaa 4:1:1 Instant - GymBeam
    Hodnocení:
    Recenze: 85% (114)
    od  279,00 Kč
  3. G-BCAA 250 kaps - Scitec Nutrition
    Rating:
    0%
    Recenze: 0% (0)
      559,00 Kč
  4. BCAA 1000 - Optimum Nutrition
    Rating:
    0%
    Recenze: 0% (0)
    od  469,00 Kč
  5. BCAA Elite Rate 120 kaps - Amix
    Rating:
    0%
    Recenze: 0% (0)
      290,00 Kč
  6. Aminokyseliny BCAA DNA 200 g - BSN
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
      385,00 Kč
  7. Aminokyseliny BCAA 3:1:2 240 tab - MusclePharm
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
      455,00 Kč
  8. BCAA Mega Strong Powder - Nutrend
    Rating:
    0%
    Recenze: 0% (0)
    od  351,00 Kč
  9. BCAA Xtra 800 g - Activlab
    Hodnocení:
    Recenze: 0% (0)
      579,00 Kč
Show more products
Nastavit sestupně
na stránce
Zobrazení Mřížka Seznam

Produkty 1-9 z 48